top of page

Teoria King Kong

De Virginie Despentes

1V7A8136.jpg

Fitxa artística

Autoria: Virginie Despentes

Traducció: Marina Espasa​​

Adaptació: M. Àngels Cabré

Direcció: Isis Marín

Dramaturgista: Aleix Fauró

Intèrpret: M. Pau Pigem​

​Espai escènic: Paula Font i Paula González

Disseny de llums: Manoly Rubio
Vestuari:Berta Riera

Espai sonor: Uriel Ireland

 


​​

Una coproducció de La Virgueria i Cassandra Projectes Artístics 

Amb el suport del ICEC

 

Sinopsi

Teoria King Kong és un dels grans llibres de referència del feminisme i de la teoria del gènere, un assaig incisiu en el qual Virginie Despen-
tes comparteix la seva pròpia experiència per parlar-nos sense embuts 
ni concessions sobre violació, prostitució, repressió del desig, moral,
pornografia i maternitat per contribuir a l’enderrocament de les bases 
patriarcals de la societat actual. L’obra de Despentes té poder transfor-
mador. És un text que convida al canvi i a l’evolució, al caminar, a l’acció.

 

Convertint-lo en un text escènic mantenim i ampliem aquest poder. Parlem d’explotació, de violència, de llibertat i capitalisme.

Virginie Despentes posa sobre la taula temes amagats sota la catifa, temes incòmodes que ens contradiuen a nosaltres mateixes i que,

molt sovint, fins i tot s’han convertit en tabú. Virginie Despentes té un posicionament tan provocador i tan poc convencional que ens obliga
a parlar, a anar més enllà, a qüestionar-nos i a avançar. L’objectiu? Que el públic surti del teatre amb la llengua cremant de ganes de parlar, de
discutir i de debatre. Teoria King Kong és la teorització d’una experiència que ens posa contra 
les cordes i ens fa replantejar-nos aspectes de la nostra cultura “benpesant” que fins al moment semblaven inamovibles. Virginie Despentes posa en qüestió les nostres creences més arrelades, se’n riu de nosaltres i de la nostra relació amb el poder, amb la violència i amb la moral. És salvatge, irreverent, i amb un to entre punk i nihilista, parla de tot i fa esclatar prejudicis que no sabíem ni que teníem.
 

Sobre una escenografia en construcció i destrucció alhora, explorem el llibre i podem buscar a les profunditats de l’espai escènic l’origen i
l’arrel de tot plegat. Una posada en escena que acompanya el procés creatiu en el seu “morir per tornar a néixer”, ple d’actes fundacionals i amb un poder sanador incalculable.

bottom of page